search
cart
gridTermékkategóriák

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (továbbiakban: ÁSZF)
 


Webáruház adatai:
: 
Szállító adatai

•    Cégnév: Rufusz Computer Informatika Zrt. (továbbiakban: Szállító, vagy Vállalkozás)
•    Székhely: 1111 Budapest, Budafoki út 59.
•    Nyilvántartásba vevő szerv: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
•    Ügyfélszolgálat: 1117 Budapest, Bercsényi u. 19/a.
•    Adószám: 13644545-2-43
•    Cégjegyzékszám: 01-10-140532
•    Bankszámlaszám: 10102103-48795100-01004003
•    Telefonszám: +36 1 203 0382
•    E-mail: webaruhaz@rufusz.hu
•    Szállító részére a tárhelyet biztosító szolgáltató székhelye, telephelye, az elérhetőségére vonatkozó adatok: a Szállító biztosítja a tárhelyet.

 

A szerződés létrejötte
 
A Szállító online áruházában a vásárlás elektronikus formában leadott megrendeléssel lehetséges a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. Az áruház szolgáltatásait bárki jogosult igénybe venni sikeres regisztrációt követően, illetve a nélkül is, amennyiben elfogadja az ÁSZF-ben foglaltakat. A Szállító webáruházában eladásra kínált termékek és szolgáltatások képezik a Szállító és a Vásárlók közötti szerződés tárgyát. A vásárolni kívánt termékek tulajdonságait és jellemzőit a konkrét termék vagy szolgáltatás leírásában találja meg részletesen. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért nem vállalunk felelősséget, a feltüntetett képek helyenként illusztrációk.
A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár. A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek, az esetleges elírásokból eredő károkért cégünk nem vállal felelősséget. Áruhiány, hirtelen árváltozás vagy adathiba esetén cégünk jogot formál arra, hogy a szerződéstől elálljon.
A megrendelt termékeket személyesen a telephelyünkön (1117 Budapest, Bercsényi utca 19/a.) tudja átvenni, kiszállítás választása esetén azokat térítés ellenében kiszállítjuk Önnek. Az aktuális szállítási feltételeket és díjakat a https://www.rufusz.hu/szallitasi-lehetosegek-hHAZHOZSZ.html oldal tartalmazza. A vásárló a megrendelés elküldésével jelzi vásárlási szándékát. A megrendelés az elektronikusan történő visszaigazolás után tekinthető véglegesnek.

Azokra a Vásárlókra, akik a Polgári Törvénykönyv 8.1 § (1) bekezdés 3. pontja szerint fogyasztónak minősülnek (fogyasztó az, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy) a jelen ÁSZF-ben egyes esetekben eltérő rendelkezések vonatkoznak.

 

A vásárlás menete
 
1. Kosár összeállítása
 
A vásárlás első lépése a megvásárolni kívánt termék kosárba helyezése a darabszám megadása után a "Kosárba teszem" gombbal. A termékek kosárba helyezése után a "Kosár" gombra kattintva láthatjuk kosarunk összesítését.
 
A mennyiségi változtatásokat itt, az új darabszám megadása után a mellette található frissítés gombra kattintva véglegesíthetjük, míg ha valamely tételt törölni szeretnénk, azt a piros X-re kattintva tehetjük meg.
 
Ebben a lépésben van lehetőségünk kuponkód beváltására.
 
2. Szállítási és számlázási cím kiválasztása, szállítási és fizetési mód megadása
 
Amennyiben mindent kiválasztottunk, az összesen fizetendő összeg alatt az "Adatok megadása" gombra kell kattintani. Ezután választhatunk, hogy belépünk a már meglévő regisztrációnkkal, regisztrálunk, regisztráció nélkül vásárolunk, vagy közösségi fiókkal lépünk be. A választás után szükséges megadnunk, illetve ellenőriznünk a szállítási, számlázási adatokat.
 
Kötelezően kitöltendő mezők:

  • Név
  • E-mail cím
  • Telefon
  • Számlázási név, cím
  • Cég esetében adószám

Nyolcféle szállítási mód választható:

  • GLS futárszolgálattal házhoz szállítjuk Önnek,
  • GLS Csomagpont/csomagautomata esetén a választott csomagponton, vagy csomagautomatából juthat a rendelt áruhoz,
  • MPL futárszolgálattal házhoz szállítjuk Önnek,
  • MPL Csomagautomata választása esetén a megadott csomagautomatából veheti át a terméket,
  • MPL PostaPont esetén a megadott Coop üzletben vagy MOL töltőállomáson veheti át csomagját,
  • MPL Postán maradó szállításkor Postán vehető át a csomag, egyes Postákon (lásd Információk menüpont) akár szombaton is,
  • MPL terjedelmes csomag házhozszállítás, túlméretes csomagok házhozszállítása esetén,
  • MPL terjedelmes Postán maradó csomag, túlméretes csomagok Postán történő átvétele esetén.

Személyes átvétel választása esetén szaküzletünkben veheti át termékeit, a 1117 Budapest, Bercsényi utca 19/a címen.

Fizetési mód kiválasztása: a megrendelt termékek vételárát a vásárlók kiegyenlíthetik személyesen (szaküzletünkben illetve, meghatározott értékig utánvétellel), illetve interneten keresztül bankkártyával és qvik átutalással (szaküzletünkben is lehetőséget biztosítunk bankkártyás fizetésre), valamint előreutalással is. Előreutalás esetén e-mailben előlegbekérőt küldünk, ami alapján az ügyfél elutalhatja a vásárlás ellenértékét.

Az áru ellenértékének kifizetésére Cofidis áruhitel igénybevételére is van lehetőség.

A 2020. március 2-án bevezetett azonnali forint átutalás olyan szupergyors utalás, mellyel az év 365 napján – hétvégén és ünnepnapokon is – a nap 24 órájában, másodpercek alatt a kedvezményezett számlájára kerül az átutalt összeg. Mindazonáltal kérjük, vegye figyelembe, hogy munkatársainknak a beérkezett összeget a megfelelő tranzakcióhoz kell könyvelniük, a rendelt árut csak ezt követően van lehetőségük kiadni. Kollégáink igyekeznek minden rendelést a lehető leghamarabb feldolgozni, a fentiek miatt azonban előreutalás esetén ennek ideje esetenként akár 1-2 munkanap is lehet.
 
Amennyiben a szállítási cím nem egyezik meg a számlázási címmel, lehetősége van ezt is megadni.
 
Ha bármiféle egyéb megjegyzést szeretne hozzáfűzni a megrendeléshez, úgy azt a „Megjegyzés” alatt megteheti.
 
3. Véglegesítés
 
A "Következő lépés" gombra kattintva a harmadik lépéshez érkezik, ahol ellenőrizheti megadott adatait és rendelés alatt lévő termékeit. Az adatok rögzítése során felmerülő hibák javítását, azok módosítását a "Vissza" gombra kattintva végezheti el.
 
Amennyiben minden adat rendben van, tudomásul kell venni, hogy a "Rendelés elküldése" gombra kattintás olyan szerződéses nyilatkozat megtételét jelenti, amely fizetési kötelezettséget von maga után. Ennek tudomásul vételét a bejelöléssel kell megerősíteni. Ezt követően lehet a „Rendelés elküldése” gombra kattintani, és feladni a rendelést. 
 
Bankkártyás fizetés esetén ekkor átirányítjuk a bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetést megteheti. Ez esetben a vásárlásról előlegszámlát és végszámlát állítunk ki, melyeket a csomagban küldünk meg a vásárló részére.
 
A Szállító az általa értékesített termékekről elektronikus számlát állít ki. A Vásárló, mint számlabefogadó a jelen ÁSZF elfogadásával beleegyezik az elektronikus számla kibocsátásába. 
 
4. Visszaigazolás
 
A Vásárló elektronikus úton tett szerződési jognyilatkozata, rendelése akkor válik hatályossá, amikor az a Szállító számára hozzáférhetővé válik. A rendelés megérkezését a Szállító késedelem nélkül visszaigazolja. A rendelés feladása után a vásárló egy új ablakban látja, hogy milyen e-mail címre küldjük el a visszaigazolásokat. Rendelésének sorszámát is ebben az ablakban adjuk meg. E-mail értesítést küldünk a rendelés tényéről, a termékek átvehetőségéről, a beszerzés folyamatáról és a kiszállítás állapotáról egyaránt.
 
Regisztrált vásárlóként nyomon tudja követni és módosíthatja aktív rendeléseit, számláit, informálódhat korábbi rendeléseiről, kedvenc és megfigyelt termékeiről.
 
A regisztráció során tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli a Szállítót. A Szállítót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Vásárló a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára hozzáférhetővé teszi.
 
A jelszó azonosítja a Vásárlót, használata hitelesen bizonyítja, hogy a megrendelést megtette.
 
Az elektronikus úton létrejövő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, amelyet a Szállító rögzít, és a Vásárló kérésére utóbb hozzáférhető.
 
A szerződés, illetve a szerződéskötés nyelve: magyar.
 
A szállítás teljesítésének határidejét az egyedi megrendelés határozza meg, maximálisan 60 nap.
 
A szerződés időtartama a Szállító által történő visszaigazolástól az áru átvételéig és a fizetés teljesítéséig tart, a szerződés megszűnik a rendelés teljesítésével.
 
A Vásárló kötelezettséget vállal arra, hogy gondoskodik az áru átvételéről. Amennyiben az áru kézbesítése a vásárló hibájából hiúsul meg (nem gondoskodik az árunak a megjelölt időben történő átvételéről), akkor köteles az eladó ezzel összefüggő többletköltségét (pl. áru visszaszállítása, újbóli kiszállítása, stb.) megtéríteni.
 
A Vásárló kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartama: az egyedi megrendelés feltételei szerint.
 
A Vásárló a Szállító székhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat: Pest Megyei Békéltető Testület, 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
 
5. Kiszállítás
 
Termékeinket független szállítmányozó céggel, vagy elektronikus úton szállítjuk ügyfeleink részére.
Egyes szállítási módok nem minden termék, illetve rendelés esetében választhatók, azok méret és súlyhatár függvényében kerülnek kiajánlásra. Az aktuális feltételekkel, árakkal kapcsolatosan az információk a www.rufusz.hu webáruházban mindig naprakészen elérhetők.

Ünnepnapokon a termékek kiszállítása szünetelhet, vagy korlátozottan történhet.

Amennyiben a Vásárló a megvásárolt és már kifizetett terméket szaküzletünkben veszi át, úgy átadáskor a bank által kiadott tranzakciós fizetési azonosító, vagy az e-mailben kapott elektronikus számla bemutatása szükséges. A rendelés személyes átvétele esetén a személyazonosság igazolása is elégséges.

Termék átvételekor a Vásárló a szállítmányozó vállalat képviselőjével együtt megvizsgálja a kézbesítést, ellenőrzi a csomagok számát és azok sértetlenségét. Ilyen esetben lehetőség van a sérült csomag kibontására is. A vásárló a nem szerződésszerűen szállított csomagok átvételét visszautasíthatja, különös tekintettel a sérült vagy hiányos csomagokra. Az ilyen csomagok kiszállításának elfogadása esetén a Vásárló köteles a szállítmányozó vállalat szállítási jegyzékében feltüntetni a sérülést, illetve annak jellegét, valamint a csomag hiányosságát.

A hiányos vagy sérült szállítást haladéktalanul be kell jelenteni a webaruhaz@rufusz.hu e-mail címre, és a szállítmányozó vállalat képviselője által aláírt kárbejelentőn jegyzőkönyvezni kell. A kárbejelentő lapot késedelem nélkül el kell küldeni a Szállító részére e-mailben vagy postán keresztül a fentebb leírt hivatalos elérhetőségekre. A bejelentés elmulasztása esetén Szállító fenntartja a jogot, hogy a hibás szállítással kapcsolatosan kizárja felelősségét, miszerint a sérülés nem a szállítás során keletkezett.
 
Kellékszavatosság
 
A Vásárló a Szállító hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szabályai szerint.
 
A Vásárló - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szállító számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet. 
Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, a Vásárló az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, annak nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. 

A fogyasztónak minősülő Vásárló ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a Vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
 
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szállító adott okot.
 
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
 
A Vásárló a Szállítóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A fogyasztónak nem minősülő Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
A fogyasztónak minősülő Vásárló és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, ez a határidő egy év.
Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
 
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szállító nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
 
Termékszavatosság
  
A fogyasztónak minősülő Vásárló termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

Termékszavatossági igény érvényesítésének választási lehetősége kizárólag azokat a Vásárlókat illeti meg, akik a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján fogyasztónak minősülnek. A Polgári Törvénykönyv 8.1 § (1) bekezdés 3. pontja szerint fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag a gyártóval vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.
 
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

A Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényt továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesíthet.
 
Jótállás
 
Hibás teljesítés esetén a Szállító az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) számú Korm.rendelet alapján jótállásra köteles a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott egyes új tartós fogyasztási cikkekre.

A jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

A 151/2003. (IX.22.) számú Korm.rendelet szerinti jótállás kizárólag azokat a Vásárlókat illeti meg, akik a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján fogyasztónak minősülnek. A Polgári Törvénykönyv 8.1 § (1) bekezdés 3. pontja szerint fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
A 151/2003. (IX.22.) számú Korm.rendelet értelmében, a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, a rendelet hatálya alá tartozó, annak 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás fennállása és feltételei az alábbiakban leírtak szerint alakulnak:
A jótállás időtartama:

  • 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  • 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azaz a jótállási igény a jótállás időtartamán túl nem érvényesíthető.
 
A jótállás kezdő időpontja

A jótállási idő a termék fogyasztó részére történő átadás napján kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

 

Az igényérvényesítés feltétele, helye és módja

A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt vagy – távollévők között kötött szerződés esetén – legkésőbb a fogyasztási cikk átadását vagy üzembe helyezését követő napon a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.
A vállalkozás a 151/2003. (IX.22.) Korm rendelet előírásainak megfelelő jótállási jegyet távollévők között kötött szerződés esetén elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a fogyasztási cikk átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles. Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell.

A fogyasztónak minősülő vásárló jótállási igényét az érvényes jótállási jeggyel érvényesítheti, amelynek nem tehető feltételévé a termék felbontott csomagolásának a vásárló általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy vásárló rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a vásárló bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy vásárló rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.

A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.

A jótállás gyakorlása esetén a termék Szállítóhoz való visszaszállítása a Vásárlót terheli. A Szállító a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában  a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

A vállalkozás törekszik arra, hogy a fogyasztási cikket legfeljebb 15 napon belül kijavítsa. Amennyiben ezt meghaladó időtartam szükséges a fogyasztási cikk kijavításához, a javítás várható időtartamáról tájékoztatja a fogyasztót.

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette a hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

 
Az elállás és felmondás joga

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a fogyasztónak minősülő Vásárlókat megilleti az indokolás nélküli elállás és felmondás joga az alábbi szabályok szerint.
 
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti elállás és felmondás joga kizárólag azokat a Vásárlókat illeti meg, akik a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján fogyasztónak minősülnek. A Polgári Törvénykönyv 8.1 § (1) bekezdés 3. pontja szerint fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
 
A Vásárló az elállási vagy felmondási jogát
a) a terméknek,
b) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
 
A Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Az elállási jog indoklás (külön magyarázat) nélkül gyakorolható.
 
A Vásárló az elállási vagy felmondási jogát 
a) az 1. számú mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy
b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján
gyakorolhatja.
A Vásárló határidőben gyakorolja az elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejártát megelőzően elküldi az elállásra vonatkozó nyilatkozatát.

A Vásárló elállása esetén a Szállító haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
Elállás vagy felmondás esetén a Szállító a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján a Szállító a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. 
A Szállító mindaddig visszatarthatja az összeget, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a Szállítót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

Ha a Vásárló eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szállítónak átadni, kivéve, ha a Szállító vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vásárló a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A Vásárló a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli. 
Távollévők között kötött szerződés esetén, ha a vállalkozás az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az indoklás nélküli elállás, illetve felmondás jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.
Ha a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
A Vásárló felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért. A Vásárlót további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § alapján a Vásárló nem gyakorolhatja elállási és felmondási jogát:

  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállás, felmondás jogát.
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

A higiéniai és egészségvédelmi szempontból cégünk által aggályosnak ítélt termékek listájáért kattintson IDE.
 
Rendelés törlése

Személyes átvételű rendelés esetében a vásárlónak a termék raktárra érkezését követően 7 munkanap áll rendelkezésére a rendelés átvételére. 4 nap után figyelmeztető e-mailt küldünk, hogy rendelése még 3 napig átvehető.

Amennyiben a rendelt eszközt, eszközöket 7 munkanapon belül nem tudja átvenni, de szeretné fenntartani rendelését, kérjük, jelezze kollégáink felé, hogy megrendelését a kívánt időpontig fenntarthassuk. Ennek hiányában, 7 nap leteltével a rendelés törlésre kerül, melyről szintén e-mailben küldünk tájékoztatást.
 

Digitális adattartalomra vonatkozó szolgáltatás (virtuális termékek)

A Vállalkozás digitális tartalmakat (szoftver, játékszoftver, stb., továbbiakban: „digitális tartalom”) is értékesít. Digitális elemet tartalmazó terméknek minősül valamennyi, a Vállalkozás webáruházában értékesített olyan ingó dolog, amely digitális tartalmat, digitális szolgáltatást foglal magában, vagy amely a digitális tartalommal vagy szolgáltatással oly módon van összekapcsolva, hogy a dolog e digitális tartalom/szolgáltatás nélkül nem tudná ellátni funkcióját.
Egyes szoftverek tekintetében azok gyártói a szoftver és az általa nyújtott esetleges szolgáltatások fejlesztése, biztonságos használatának megőrzése, illetve naprakészen tartása érdekében rendszeresen frissítéseket bocsátanak ki, amelyek rendszeres letöltése és telepítése a Vásárló érdeke és felelőssége. A kapcsolódó gyártói frissítések Vásárlók által történő telepítésének elmulasztásából eredő károkért a Vállalkozó nem vállal felelősséget. A Vállalkozás által értékesített szoftverek gyártói frissítéseiről a szoftver maga egyedileg tájékoztatja használóját. Vállalkozó ezúton tájékoztatja a Fogyasztót, hogy a szoftverfrissítések telepítéséhez rendszerint internetkapcsolatra, valamint az automatikus frissítések engedélyezésére vagy az egyes frissítések manuális telepítésére, illetve a gyártó által a termékhez mellékelt tájékoztatóban szereplő egyéb teendők megtételére van/lehet szükség. 
Fenti tájékoztatás a Vállalkozó webáruházában értékesített, digitális elemet tartalmazó termékeken futó szoftverekre (pl. okostelefonon, tableten, okosórán, navigációs eszközön, laptopon stb. futó alkalmazások) is érvényes. 
A szerződéstől való elállás esetén a Vállalkozás megakadályozhatja, hogy a Fogyasztó tovább használja a digitális tartalmat, valamint a digitális szolgáltatást, különösen a digitális tartalomnak, valamint a digitális szolgáltatásnak a fogyasztó számára hozzáférhetetlenné tételével, vagy a Fogyasztó felhasználói fiókjának letiltásával.
A Fogyasztó a Vállalkozásnál tájékozódhat a megrendelni kívánt digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről, illetve a Vállalkozástól kérhet további információt a digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való együttműködési képességéről.
Amennyiben a Fogyasztó virtuális terméket vásárol, a Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát, ha a Vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti elállási jogát.

 

Cookie

A Weboldalon tett látogatások során egy vagy több cookie-t – azaz egy-egy karaktersorozatot tartalmazó kis fájlt – küldünk a látogató számítógépére, amely(ek) révén annak böngészője egyedileg azonosítható lesz. Ezen cookie-k a Google által biztosítottak, felhasználásuk a Google Adwords rendszerén keresztül történik. Ezeket a cookie-kat csak egyes al-oldalak látogatása esetén küldjük el a látogató számítógépére, tehát ezekben csak az adott al-oldal meglátogatásának tényét és idejét tároljuk, semmilyen más információt nem.
 
Az így elküldött cookie-k felhasználása a következő: A külső szolgáltatók, közöttük a Google, ezen cookie-k segítségével tárolják, ha a felhasználó korábban már látogatást tett a hirdető webhelyén, és ez alapján hirdetéseket jelenítenek meg a felhasználónak külső szolgáltatók - közöttük a Google - partnereinek internetes webhelyein. A felhasználók a Google hirdetések kikapcsolására szolgáló oldalon tilthatják le a Google cookie-jait. (Azt is jelezheti a felhasználók számára, hogy a Network Network Advertising Initiative leiratkozási oldalán a külső szolgáltatók cookie-jait is letilthatják.)
 
Alkalmazott cookie-k:

  • Analitika, követés cookie
  • Webhelyen keresztüli követés
  • Bejelentkezési, felhasználó azonosító session cookie

 
A legtöbb böngésző menüsorában található „Segítség” funkció tájékoztatást nyújt arra vonatkozóan, hogy a böngészőben

  • hogyan lehet letiltani a cookie-kat,
  • hogyan fogadjon el új cookie-kat, vagy
  • hogyan adjon utasítást böngészőjének arra, hogy új cookie-t állítson be, vagy
  • hogyan kapcsoljon ki egyéb cookie-kat.

Panaszkezelés
 
Fogyasztói panasz bejelentésére a +36 1 203 0382 telefonszámon nyitvatartási időben, és a webaruhaz@rufusz.hu e-mail címen, vagy a Szállító székhelyére, vagy ügyfélszolgálata címére címzett levélben postai úton is lehetséges. A Fogyasztó a panaszát személyesen is jogosult bejelenteni Vállalkozó üzletében. A panaszkezelési módja: írásban vagy telefonon bejelentett panasz esetén jegyzőkönyv felvétele a panaszról, a panasz kivizsgálása, majd a Vásárló írásbeli értesítése a vizsgálat eredményéről, 30 napon belül. 
 
A Szállító ügyfélszolgálati szolgáltatása az értékesítést követően: termékszavatossági, kellékszavatossági és jótállási igények kivizsgálása és teljesítése.
Amennyiben a Vállalkozás és a fogyasztónak minősülő Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Vállalkozás való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Vállalkozás székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is. A Vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, amely egyrészt a Testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettség, másrészt a Testületi meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása is. 
A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület: Budapesti Békéltető Testület (1016 Budapest, Krisztina körút 99.; levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10., E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Honlap cím : bekeltet.bkik.hu). 
A békéltető testületek eljárásáról további információk találhatóak a következő internetes linken: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/bekelteto_testuletek.

 

A békéltető testületek elérhetőségei:
 

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Fax száma: (72) 507-152
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu
 
Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.
Telefonszáma: (76) 501-525; (76) 501-532; 70 938 4765; (+36) 70 938 4764
Honlap cím: www.bacsbekeltetes.hu
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
 
Békés Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976
Fax száma: (66) 324-976
Honlap cím: https://www.bmkik.hu/index.php?id=1317
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu
 
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. 
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-090
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu 
 
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111. (levelezési címe: 1253 Budapest, Pf.:10.)
Telefonszáma: (1) 488-2131
Honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
 
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@cskik.hu
 
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
 
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-217
Honlap cím: https://bekeltetesgyor.hu/hu/
E-mail cím: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
 
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu; nemes.brigitta@hbkik.hu
 
Heves Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15. fsz. 15.
Telefonszáma: (36) 416-660/105
Honlap cím: www.hkik.hu/hu/content/bekelteto-testulet
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
 
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (20) 373-2570
Honlap: http://www.iparkamaraszolnok.hu/ugyintezes/bekelteto-testulet; http://www.jaszbekeltetes.hu/
E-mail cím: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
 
Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Levelezési cím: 2801 Tatabánya, Pf.: 161
Telefonszáma: (34) 513-010
Honlap cím: www.kem-bekeltetes.webnode.hu
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
 
Nógrád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Honlap cím: www.bekeltetes-nograd.hu, https://www.nkik.hu/hu/
E-mail cím: nkik@nkik.hu
 
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
Levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV. em. 2.
Telefonszáma: (1) 792-7881
Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
 
Somogy Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Honlap cím: https://www.skik.hu/bekelteto-testulet-159
E-mail cím: skik@skik.hu
 
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
Honlap cím: www.bekeltetes-szabolcs.hu
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
 
Tolna Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 529-252; (30) 664-2130
Honlap cím: https://tolnabekeltetes.hu/ 
E-mail cím: kamara@tmkik.hu, bekelteto@tmkik.hu
 
Vas Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Ügyfélfogadás helye: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
Telefonszáma: (94) 312-356; (94) 506-645
Fax száma: (94) 316-936
Honlap cím: www.vasibekelteto.hu
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
 
Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. (Fsz. 115-116.)
Telefonszáma: +36-88-814-121 (ügyfélfogadási időben), +36-88-814-111 (VKIK titkárság) 
Honlap cím: www.bekeltetesveszprem.hu; www.veszpremikamara.hu/a-bekelteto-testuletrol
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
 
Zala Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Honlap cím: www.bekelteteszala.hu
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

 

Amennyiben Ön úgy véli, hogy a Szállító kötelező fogyasztóvédelmi rendelkezést sértett meg, úgy a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat és fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatását kezdeményezheti.
A fogyasztóvédelmi hatóság feladatait – néhány kivételtől eltekintve – általános hatáskörrel a fővárosi és a vármegyei kormányhivatalok látják el. A fogyasztóvédelmi hatóságról, és az eljárásról részletes tájékoztatást a következő linkre kattintva olvasható:
https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag.

 

A kormányhivatalok elérhetőségei megtalálhatóak a www.kormanyhivatalok.hu  honlapon, illetve az alábbiakban is:

Budapest Főváros Kormányhivatala
Fogyasztóvédelmi Főosztály

cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b.
telefon: (1) 450-2598
e-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly 

Pest Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Főosztály

cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
telefon: (1) 459-4843
e-mail: fogyved@pest.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/pest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly

Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A. Hatósági Tanácsadó Iroda Rezsipont
telefon: (76) 795-710
e-mail: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-kiskun/megye/ugyfelszolgalat/kecskemet-6000-23

Baranya Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
telefon: (72) 795-398
e-mail: fogyasztovedelem@baranya.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/baranya/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Békés Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 5600 Békéscsaba József Attila u. 2-4.
telefon: (66) 546-150
e-mail: fogyved@bekes.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bekes/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 3525 Miskolc, Városház tér 1.
telefon: (46) 512-971
e-mail: fogyasztovedelem@borsod.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/borsod-abauj-zemplen/megye/szervezet/hatosagi-foosztaly

Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
telefon: (62) 680-532
e-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/csongrad-csanad/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Fejér Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8.
telefon: (22) 501-751
e-mail: fogyved@fejer.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/fejer/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 9022 Győr, Türr István u. 7.
telefon: (96) 795-950
e-mail: fogyasztovedelem@gyor.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/gyor-moson-sopron/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.
telefon: (52) 533-924
e-mail: fogyasztovedelem@hajdu.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/hajdu-bihar/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Heves Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9. (levélcím: 3301 Eger, Pf. 216.)
telefon:(36) 515-469
e-mail: fogyved@heves.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/heves/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 5000 Szolnok, Indóház u. 8.
telefon: (56) 795-165
e-mail: jasz.fogyved@jasz.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/jasz-nagykun-szolnok/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi

Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 2800 Tatabánya, Bárdos L. u.2.
telefon: (34) 309-303
e-mail: fogyasztovedelem.meff@komarom.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/komarom-esztergom/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es

Nógrád Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 3100 Salgótarján, Karancs út 54. (levélcím: 3100 Salgótarján, Pf. 308.)
telefon: (32) 511-116
e-mail: fogyved@nograd.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/nograd/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Somogy Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 7400 Kaposvár, Vásártéri u. 2.
telefon: (82) 510-868
e-mail: fogyasztovedelem@somogy.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/somogy/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10. (levelezési cím: 4401 Nyíregyháza Pf:77.)
telefon: (42) 500-694
e-mail: fogyasztovedelem@szabolcs.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/szabolcs-szatmar-bereg/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es

Tolna Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3.
telefon: (74) 795-385
e-mail: fogyasztovedelem@tolna.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/tolna/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Vas Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7. (levélcím: 9701 Szombathely, Pf. 24)
telefon: (94) 505-220, (94) 505-219
e-mail: fogyasztovedelem@vas.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Veszprém Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 8200 Veszprém, Megyeház tér 1.
telefon: (88) 550-510
e-mail: fogyasztovedelem@veszprem.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/veszprem/megye/ugyfelszolgalat/veszprem-8200-2

Zala Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.
telefon: (92) 510-530
e-mail: fogyasztovedelem.zala@zala.gov.hu
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

 

Online vitarendezési platform (ODR/OVR)

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendelete alapján létrehozták az online vitarendezési platformot. Az online vitarendezési platform egyablakos ügyintézési pontként működik azon fogyasztók és kereskedők számára, akik a hivatkozott rendelet hatálya alá tartozó jogvitáikat bírósági eljáráson kívül kívánják rendezni. Az online vitarendezési platform egy interaktív weboldal, amely elektronikus úton és díjmentesen elérhető az Unió intézményeinek valamennyi hivatalos nyelvén.


Az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáját elektronikusan is rendezni lehet a következő linken [https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage] keresztül elérhető online platformon beadott elektronikus panasz útján, amelynek használatához a Szállító e-mail címe: webaruhaz@rufusz.hu
 
 
 
1. számú melléklet

 Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
 
 
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
 
Címzett:
 
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
 
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
 
A Vásárló neve:
 
A Vásárló címe:
 
A Vásárló aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
 
 
Kelt: …………………………………………
 
 
Utolsó módosítás dátuma: 2024. október 1.